Готем (2014–2019): темний, божевільний і злегка шизофренічний візит у місто кажанів
Готем (2014–2019): темний, божевільний і злегка шизофренічний візит у місто кажанів
Рік випуску, режисер, жанр
Перед нами «Готем» (Gotham) – серіал, який виходив з 2014 по 2019 рік і за п’ять сезонів устиг подарувати глядачам більше заплутаних сюжетних ліній, ніж у мильній опері. Хоча це не кіно, а серіал, важливо згадати головного режисера пілотного епізоду Денні Кеннона (людини, яка дала старт цьому шаленому балагану). Продюсерами ж виступили ті, хто вирішив, що найкращий спосіб розповісти історію Бетмена – це показати його відсутність на екрані протягом 90% часу.
Жанр? Ну, номінально це кримінальна драма, супергеройський серіал і нуарний детектив. Але, якщо чесно, це радше «божевільний коміксовий цирк з елементами психоделії», де в кожному епізоді персонажі ведуть себе так, ніби щойно втекли з Аркхему.
Основна тематика
Серіал відповідає на питання, яким ніхто не задавався: «Що робив Джеймс Гордон, поки Брюс Вейн ще бігав у коротких штанях?»
Здавалося б, у центрі сюжету корупція, боротьба зі злочинністю і моральний вибір. Але десь після першого сезону все перетворюється на справжній коміксовий хаос із костюмованими психами, клонуванням, мутантами та іншими радощами життя.
Головна ідея: показати, як формувався той самий Готем, який згодом потребуватиме Бетмена. А заодно втиснути сюди всіх відомих лиходіїв ще до того, як їм логічно було б з’явитися.
Чому взагалі ми це дивимося?
О, тут є кілька варіантів:
-
Ми фанати Бетмена і хочемо дізнатися, як зароджувалося зло у Готемі (навіть якщо багато подій суперечать канону).
-
Нам подобаються харизматичні психопати, які періодично влаштовують шоу прямо в кадрі (Привіт, Освальде Кобблпот! Привіт, Едварде Нігма! Привіт, 50 різних версій Джокера!).
-
Ми хочемо подивитися на один із найбільш візуально стильних серіалів про Готем. Дощ, неон, похмурі вулиці – тут атмосфера створена ідеально.
-
Нас цікавить, як Брюс Вейн стає Бетменом. Спойлер: процес розтягується на п’ять сезонів, і коли він нарешті одягає костюм у фінальній сцені, хочеться спитати: «Це все? Серйозно?»
-
Ми просто любимо хороші кримінальні історії. І хоча серіал іноді перегинає палицю з коміксовими елементами, у ньому є чудові мафіозні інтриги, змови і підступні плани.
Загалом, «Готем» – це серіал, який дивляться або із захопленням, або з відчуттям, що сценаристи сидять на чомусь міцному. І поки ви намагаєтесь вирішити, до якої категорії належите, давайте розбирати його далі. 😏
2. Сюжет: хаос, інтриги, кримінал і трохи здорового божевілля
Коротко, без спойлерів
Уявіть собі Готем. Той самий темний, жорстокий, прогнилий до кісток мегаполіс, де поліція корумпована, вулиці належать мафіозі, а звичайні громадяни бояться виходити з дому після заходу сонця. Саме сюди прибуває молодий і наївний детектив Джеймс Гордон, який вірить, що зможе все виправити. І вже в першій серії отримує найгучнішу справу десятиліття – розслідування вбивства Томаса і Марти Вейн, тобто батьків майбутнього Бетмена.
Що відбувається далі? Кримінальні війни, зради, подвійні агенти, перші кроки майбутніх суперлиходіїв і поступове перетворення Гордонa з чесного поліцейського на людину, яка вже не гребує брудними методами боротьби. Тим часом юний Брюс Вейн росте, вчиться бити морди і поступово готується до своєї долі.
Якщо коротко: це історія про те, як Готем докотився до того стану, в якому йому знадобився Бетмен.
Глибший розбір (увага, спойлери!)
Перший сезон – це ще більш-менш класичний кримінальний детектив. Гордон веде розслідування, Фальконе та Мароні воюють за владу в місті, а Освальд Кобблпот (майбутній Пінгвін) починає своє довге і болісне сходження до вершини злочинного світу.
Але вже десь із другого сезону сценаристи знімають усі обмеження. Тут і зомбі-подібні люди, і клони, і суперсироватки, і таємні лабораторії, і психопати, які змінюють обличчя. «Готем» перестає вдавати з себе реалістичну кримінальну драму і стає чистою коміксовою шизофренією.
-
В один момент Джим Гордон убиває людей без наслідків для кар’єри.
-
Декілька персонажів буквально воскресають.
-
Брюс Вейн зустрічає свого клона. Так, ви все правильно прочитали.
-
Кілька версій Джокера – бо чому б не зробити їх одразу три?
-
Селіна Кайл (майбутня Жінка-Кішка) то грає в кохання з Брюсом, то намагається його вбити, бо так працюють сценарії.
-
Загадник і Пінгвін – це токсичні «майже-друзі» на межі фанфіку.
До четвертого сезону події вже виглядають, ніби всі сценаристи зібралися в кімнаті, випили і почали вигадувати сюжет за принципом «а давайте ще й це додамо». Але дивитися це все одно цікаво, бо кожна серія – це новий рівень хаосу.
Основні конфлікти: емоційні, фізичні, логічні
Емоційні
-
Джим Гордон vs. Його моральні принципи – спочатку він чесний коп, але Готем ламає навіть найкращих.
-
Освальд Кобблпот vs. Усі навколо – він хоче влади, і кожен, хто стає на його шляху, швидко опиняється на дні річки.
-
Брюс Вейн vs. Своє призначення – ще підліток, але вже намагається боротися з криміналом (іноді досить незграбно).
-
Едвард Нігма vs. Свій мозок – спочатку він просто дивакуватий судмедексперт, потім псих, потім – суперлиходій, потім знову нормальний... і так по колу.
Фізичні
-
Поліція vs. Мафія – довго, криваво, зрадницьки.
-
Гордон vs. Корупція – це як битися з вітряками, тільки ці вітряки постійно намагаються тебе вбити.
-
Пінгвін vs. Загадник – двоє геніїв злочину, які то допомагають один одному, то намагаються вбити один одного.
Логічні (якщо вони взагалі є)
-
Як Гордон досі працює в поліції? Серйозно, після всього, що він витворяв, його давно мали б або звільнити, або посадити.
-
Чому злочинці весь час «воскресають»? Їх убивають, вони повертаються, їх знову вбивають... і так по колу.
-
Як 16-річний Брюс Вейн дає бій досвідченим кілерам? Усі нормальні діти в цьому віці мучаться з підготовкою до екзаменів, а цей вже майже Бетмен.
Вердикт по сюжету
Якщо ви хочете серйозний, продуманий детектив – проходьте далі.
Якщо вам подобається атмосферний хаос, кримінальні війни, стильні психопати і багато абсурду – це ваш серіал.
3. Персонажі та акторська гра: карнавал божевілля і стилю
Якщо сюжет у «Готемі» нагадує феєричний безлад, то персонажі — це та сама іскра, яка запалює цей хаос. Тут немає нудних героїв. Усі або занадто драматичні, або занадто психовані, або обидва варіанти одночасно.
Головні герої: хто вони, чого хочуть, і чи взагалі можна їм співчувати?
🕵 Джеймс Гордон (Бен Маккензі) – останній чесний коп (ну, майже)
Головний герой серіалу починає шлях як наївний ідеаліст, який мріє очистити Готем від корупції. Досить швидко з'ясовується, що його принципи – це тягар, від якого він поступово позбавляється. Десь після другого сезону Гордон уже не такий білий і пухнастий – він бреше, вбиває, порушує закон, а іноді й просто творить тотальну дичину.
Чи можна йому співчувати? Спочатку – так. Наприкінці – радше ні, бо іноді здається, що він небезпечніший за багатьох злочинців.
🦇 Брюс Вейн (Девід Мазуз) – майбутній Бетмен із виразом обличчя «Я вже тут все ненавиджу»
Коли його батьків убили, він вирішив, що замість того, щоб зайнятися нормальними підлітковими справами, треба почати готуватися до життя темного лицаря. Протягом серіалу він вчиться битися, розслідувати злочини і випромінювати похмуру ауру депресії.
Але найкраще, що зробили сценаристи – це його відносини з Альфредом.
🍷 Альфред Пенніуорт (Шон Пертві) – дворецький, якого краще не злити
Це не просто класичний «пане Брюсе, ваш чай» Альфред. Це Альфред, який у молодості міг розібратися з натовпом бандитів голими руками. Він не просто служка Вейнів, а справжній наставник Брюса, який не боїться підняти на нього голос і вліпити пару виховних.
Чи можна йому співчувати? Так, бо жити з підлітком, який мріє стати супергероєм, – це справжній виклик.
🐧 Освальд Кобблпот / Пінгвін (Робін Лорд Тейлор) – майстер маніпуляцій і один із найкращих персонажів серіалу
Найкращий злодій серіалу. Неймовірно харизматичний, геніальний маніпулятор, вічно скривджений, смертельно небезпечний. Його шлях – це сходження від жалюгідного посіпаки до справжнього короля кримінального світу Готема.
Чи можна йому співчувати? Абсолютно. Бо навіть коли він робить жахливі речі, ти все одно за нього вболіваєш.
❓ Едвард Нігма / Загадник (Кори Майкл Сміт) – «Містер Я-психопат-але-вважаю-себе-генієм»
Спочатку це милий, трохи дивакуватий судмедексперт, який захоплюється загадками і соціальною незграбністю. Але потім… він трохи з’їжджає з котушок. Окей, не трохи, а повністю.
Чи можна йому співчувати? Спочатку – так. Після того, як він перетворюється на повноцінного Загадника – хіба що з психіатричних міркувань.
Другорядні персонажі: круті доповнення чи просто «меблі»?
💋 Селіна Кайл / Жінка-Кішка (Камрен Бікондова) – ще одна сирота, яка краде і вміє лазити по дахах. Чудово зіграна, але сценаристи постійно смикають її туди-сюди.
💀 Джером / Джервіс Тетч / ще кілька версій Джокера (Камерон Монахен) – серіал явно не хотів використовувати ім’я «Джокер», але зробив одразу кілька варіантів персонажа, і всі вони шикарні. Камерон грає так, що Хіт Леджер аплодував би.
🔫 Барбара Кін (Ерін Річардс) – персонаж, який починався як стандартна подружка Гордона, а потім став найбільшою сюжетною дичиною серіалу.
🐍 Табіта Галаван (Джессіка Лукас) – бойова домінатрікс із хлистом. У серіалі її нібито бояться всі, але виглядає вона як «стандартна лиходійка з серіалу CW».
🔥 Фаєрфлай, Містер Фріз, Бейн, Г’юго Стрендж – купа інших злодіїв, яким то дають крутий сюжет, то просто використовують для ефектних сцен.
🔪 Мало не забув....Віктор Заз (Джонатан Фігг) – ще один справжній психопат Готема, який приносить у серіал комічну, але зловісну присутність. Він відзначається не просто бажанням убивати, а й особливим хобі – наносити на своєму тілі позначки у вигляді подряпин після кожного вбивства. Заз, як персонаж, має таку рідкісну здатність не просто бути лиходієм, а ще й мати свою унікальну мотивацію для злочинів. Зовні – звичайний маніяк, але його непередбачуваність та жорстокість створюють цікавий контраст із іншими персонажами.
Акторська гра: віримо чи шукаємо кнопку перемотки?
Загалом, акторський склад у «Готемі» сильний.
-
Робін Лорд Тейлор (Пінгвін) – просто божевільний рівень гри. Він – душа серіалу.
-
Кори Майкл Сміт (Загадник) – шикарний перевтілюється з ніякового ботаніка в небезпечного маніяка.
-
Камерон Монахен (Джером) – якщо ви любите психопатів, його варіації Джокера вам сподобаються.
-
Бен Маккензі (Гордон) – ну, тут якраз посередньо. Він завжди виглядає однаково злим і втомленим.
-
Девід Мазуз (Брюс) – для підлітка відіграв добре, особливо в останніх сезонах.
-
Шон Пертві (Альфред) – шикарний, просто шикарний.
Вердикт по персонажах
Якщо ви шукаєте логічних, реалістичних персонажів – вам не сюди.
Якщо вам подобається яскрава, харизматична, трохи коміксова гра – то ви будете в захваті.
4. Візуальна складова: темні вулички та штучне світло
«Готем» – це серіал, де візуальна складова може бути як витвором мистецтва, так і просто способом приховати бюджетні обмеження. Тут усе залежить від сезону, епізоду та кількості коштів, що залишилися після гонорарів акторів.
Камера: мистецтво кадру чи спроба зекономити на штативі?
Візуальна стилістика «Готема» варіюється від графічних і туманних нічних пейзажів до переповнених тісних кабінетів, де все навколо має забруднене, понуре вигляд. Камера тут загалом орієнтована на атмосферу. Вона знімає все так, щоб підкреслити жорсткість і безнадійність Готема.
Але іноді здається, що створення відчуття інтенсивного хаосу не завжди досягається за допомогою мистецтва кадру, а більше через намагання не давати часу для роздумів. Камера іноді рухається таким чином, що ніби забуває про штативи і навіть базову стабільність.
Кольори, світло, атмосфера
Що б ви не думали про сам серіал, варто відзначити, що кольорова палітра «Готема» – це шедевр темних відтінків. Затемнені вулиці, неонові вогні, жовте світло ліхтарів і холодна блакить нічного міста – все це працює на створення відчуття небезпеки і безвиході. Ви ніби потрапляєте в світі, де немає місця для оптимізму, а сам Готем – це постійне відчуття постапокаліптичної неуникної загрози.
Це не просто красиво для трейлеру, це – повсякденна атмосфера серіалу. Хоча деколи занадто багато неонового світла і туману може створити відчуття, що ви дивитесь не серіал, а нічну подорож на диско-паті в старому фільмі Нолана.
Декорації, костюми, спецефекти – шикарно чи рівень шкільного театру?
Декорації
Готем виглядає так, ніби середньовічні архітектурні пам'ятки переплелися з ультрасучасними хмарочосами. Це створює відчуття, що місто одночасно є як містом майбутнього, так і залишками зруйнованого минулого. Але якщо переглядати серіал у довгих марафонах, з'являється відчуття, що декорації починають виглядати занадто схематично. Студії робили ставку на темні вулиці і закутки, тому залишили мало простору для яскравих локацій, де б актори могли повноцінно розкрити свої персонажі.
Костюми
Костюми – це ще одна потужна частина шоу. Пінгвін з його стильним костюмом, Джеремі з його психопатично-барвистими нарядами… кожен костюм підкреслює особливості персонажа. Але часом костюми виглядають дещо театрально, що додає певної «псевдокласики» у шоу.
Спецефекти
Ну і спецефекти. На жаль, їх можна оцінювати лише через контекст обмеженого бюджету. Вони не завжди найвищого рівня – часом видно, що це серіал з ефектами, які намагаються бути великими, але іноді просто виглядають жалюгідно. Вибухи, постріли, битви – це все можна було б зробити краще. Іноді спецефекти здаються просто швидко зробленими для економії часу.
5. Саундтрек і звуковий дизайн
«Готем» – це серіал, де звукова складова точно не стоїть на другому плані. Музика та звукові ефекти відіграють свою роль в атмосфері, змушуючи відчувати кожну емоційну напругу та моторошні моменти.
Музика
Музика в «Готемі» – це темні, атмосферні партитури, що створюють відчуття постійного хаосу та напряження. Вона іноді нагадує музику в класичних кримінальних драмах з великим акцентом на тривожні мелодії та низькі, глухі звуки, які ніби натякають на систему, що ось-ось зламається.
Особливо вражають моменти, коли музика додає певну тривогу, підсилюючи тематику корупції і моральної гнилизни, що охоплює місто. Напружені струнні партії та епічні звукові вибухи створюють відчуття, що все, до чого доторкаються герої, перебуває на межі катастрофи.
Але часом музика здається перенавантаженою – відчуття, що кожен емоційний момент намагається бути підкреслений до крайнощів. Іншими словами, музика дуже інтенсивна і часом майже вимагає від тебе глибоких емоцій без шансів на спокій. І якщо ти не хочеш бути затоплений цією інтенсивністю, це може стати важким для перегляду.
Звукові ефекти
Звуковий дизайн у «Готемі» також має свою темну, інтенсивну характерність. Це в першу чергу гучні кроки, шурхіт тканин, звуки відрізання та ляскання дверей, які підсилюють відчуття, що кожен крок героїв може бути останнім. Звуки виконуються дуже якісно, щоб передати атмосферу не тільки міста, але й людських емоцій.
Але, як і в випадку з музикою, звукові ефекти іноді настільки гучні, що здається, ніби вони намагаються домогтися уваги через своє занадто сильне випромінювання емоцій. Ти почуваєшся так, ніби кожен рух чи вчинок героїв має бути підкріплений вибухом звукових ефектів, навіть якщо нічого не відбувається.
6. Режисура та сценарій
Як режисер усім цим керував
Режисура «Готема» – це своєрідне мистецтво керування хаосом. Спостерігаючи за персонажами та розвитком подій, можна помітити, що режисери завжди підтримують атмосферу безнадійності та кризи, майже ніде не даючи персонажам шансів на відпочинок чи відновлення. І тут важливо відзначити, що це частина стратегії: немає моментів спокою, адже Готем – це місце, де навіть мирні моменти перетворюються на потенційну небезпеку.
Проте режисура не завжди здається швидкою та ритмічною. Деколи серіал «заморожує» діячів, ніби очікуючи на наступний великий крок, а іноді, здається, що сцена надто затягнута без реальної потреби. В цілому, режисура тут намагається бути серйозною і драматичною, але іноді може здатися надмірно довгою.
Чи працює сценарій?
Сценарій «Готема» часом виглядає продуманим і глибоким, а іноді – ніби сценаристи забули, що саме вони створили цих персонажів, і тепер не знають, куди їх подіти.
Деякі сюжетні лінії добре розвиваються, особливо коли серіал копається в моральних дилемах та внутрішніх конфліктах героїв. Проте є випадки, коли персонажів просто «викидають» або кардинально змінюють без очевидної причини, наче сценаристи заплуталися у власних сюжетних ходах.
Наприклад:
-
Селіна Кайл. Спочатку її розкривають як хитру, незалежну злодійку, яка постійно балансує між добром і злом. Але згодом сценаристи явно перестають розуміти, що з нею робити – то вона ледь не головна героїня, то просто другорядний персонаж, який з’являється раз на п’ять серій. А потім її раптово викидають на узбіччя сюжету, ніби це просто чергова фігурка, яку можна прибрати зі сцени.
-
Памела Айслі (Плющ). Її персонаж, здається, проходить повний сценарний хаос – спочатку це дивна дитина, потім її старять магічним чином, перетворюючи на абсолютно інший типаж, а потім... ще раз старять і повністю змінюють характер. Чому? Бо, мабуть, хтось у сценарному відділі подумав: «А давайте зробимо її цікавішою», але потім передумав і знову переробив. У підсумку ми отримуємо абсолютно різних Плющів, і жоден з них не має логічного розвитку.
Це лише два приклади, але таких випадків у серіалі чимало. Сценаристи вміють створювати сильний старт для персонажів, але потім втрачають інтерес до них, або просто не знають, що робити далі. І це іноді виглядає дуже хаотично.
Чи є логіка в подіях?
Ну, давайте будемо чесними – Готем не той серіал, де логіка є першочерговим пріоритетом. Це не Шерлок, де всі події вишукано пов’язані між собою, а швидше хаотична вечірка, де всі персонажі носяться туди-сюди, роблять дивні речі, а потім ведуть себе так, ніби нічого не сталося.
Головний принцип «Готема»: не шукай логіку там, де її не поклали
Є кілька моментів, коли серіал намагається бути структурованим, і тоді все працює. Але коли події починають розгортатися за законами «тому що сценаристи так захотіли», глядач залишається в подиві.
Наприклад:
-
Персонажі виживають у ситуаціях, де мали б загинути. У Готемі смерть – це не вирок, а тимчасова незручність. Герої переживають ножові поранення, падіння з висоти та вибухи, а потім просто з’являються в наступному епізоді, ніби вони лише трохи вдарилися об двері.
-
Поліція Готема – це або суперпрофі, або клоуни. У деяких сценах Джеймс Гордон та його колеги діють розумно і ефективно, але в інших випадках вони перетворюються на абсолютно некомпетентних людей, які примудряються відпустити злочинця, що стоїть перед ними в наручниках.
-
Злочинці завжди повертаються. Всі суперлиходії в Готемі мають абонемент на втечу з в’язниці. Вони постійно тікають, їх постійно ловлять – і так по колу. Ти можеш ув’язнити Освальда Кобблпота, Едварда Нігму чи Джеремі Вейла, але через кілька серій вони чудесним чином будуть знову на волі.
-
Розвиток технологій і подій – справжній безлад. У світі Готема ми бачимо доволі сучасні гаджети поруч із застарілими технологіями, а місто виглядає то готично, то майже футуристично. Тут немає чітких правил – просто естетичний мікс, який добре виглядає, але викликає питання.
Чи це погано?
Не зовсім. У Готемі логіка приноситься в жертву драмі та видовищності. Це світ, де важливіше, щоб сцена виглядала епічно, ніж щоб вона мала сенс. Це не поліцейський процедурал, а стильний кримінальний нуар з елементами коміксів, де можна відпустити логіку і просто насолоджуватися хаосом.
7. Факти та пасхалки
«Готем» – це не просто серіал про становлення Бетмена, а й справжній скарб для фанатів, сповнений цікавих деталей, пасхалок та камео, які додають глибини та задоволення від перегляду.
Чому в «Готемі» немає Джокера?
Якщо ви дивилися Готем, то, напевно, помітили, що серіал усіляко натякає на появу Джокера, але... його там немає офіційно.
Це сталося через правові обмеження, накладені Warner Bros. Вони хотіли, щоб Джокер залишався ексклюзивним для повнометражних фільмів, тому авторам Готема заборонили використовувати ім'я «Джокер» та його класичний образ.
Але сценаристи пішли хитрим шляхом і створили персонажів-близнюків Джерома та Джеремію Валеска, які мали всі риси Джокера, але формально не були ним. Вони навіть змінили грим і стиль, щоб обійти юридичні обмеження. І хоча фанати знали, хто перед ними, офіційно Джокера в серіалі немає.
Як Джада Пінкетт-Сміт отримала роль Фіш Муни?
Героїня Фіш Муни – один із небагатьох персонажів у серіалі, створених спеціально для шоу.
Якщо ви думаєте, що кастинги – це нудні формальності, то, схоже, ви ніколи не зустрічали Джаду Пінкетт-Сміт.
Актриса настільки хотіла отримати роль кримінальної боски Фіш Муни, що вирішила зробити незабутнє враження. Вона прийшла на прослуховування у викличному образі – у вечірній сукні та з двома чоловіками на повідках, ніби ті були її власними домашніми тваринами.
Так, саме так. Вона буквально привела людей на поводі – і це спрацювало.
Цей ексцентричний вчинок ідеально передав авторитарний, хижий і ексцентричний характер Фіш Муни, і творці серіалу зрозуміли: ніхто не зіграє цю роль краще.
Цікаво, що спочатку персонаж мав з’явитися лише на один сезон, але через харизму та стильну гру Пінкетт-Сміт її вирішили залишити довше.
Цікаві деталі про зйомки
-
Реальні локації: Хоча Готем – вигадане місто, багато сцен знімалися в реальних місцях Нью-Йорка, що додавало серіалу автентичності.
-
Зміни акторського складу: Персонаж Памели Айслі (Плющ) зазнав кількох змін актрис, що відображало її трансформації в сюжеті.
-
Вплив коміксів: Сценаристи активно співпрацювали з DC Comics, щоб забезпечити відповідність серіалу духу оригінальних історій.
Реальні локації: Хоча Готем – вигадане місто, багато сцен знімалися в реальних місцях Нью-Йорка, що додавало серіалу автентичності.
Зміни акторського складу: Персонаж Памели Айслі (Плющ) зазнав кількох змін актрис, що відображало її трансформації в сюжеті.
Вплив коміксів: Сценаристи активно співпрацювали з DC Comics, щоб забезпечити відповідність серіалу духу оригінальних історій.
Пасхалки для фанатів
-
Номер кімнати 52: У серіалі часто з'являється число 52, що є відсилкою до серії коміксів DC «52».
-
Маска Судді: У кабінеті Джеймса Гордона можна побачити маску, схожу на ту, яку носив персонаж Суддя в коміксах.
-
Прототипи гаджетів Бетмена: У майстерні Брюса Вейна з'являються пристрої, які нагадують майбутні гаджети Темного Лицаря.
Номер кімнати 52: У серіалі часто з'являється число 52, що є відсилкою до серії коміксів DC «52».
Маска Судді: У кабінеті Джеймса Гордона можна побачити маску, схожу на ту, яку носив персонаж Суддя в коміксах.
Прототипи гаджетів Бетмена: У майстерні Брюса Вейна з'являються пристрої, які нагадують майбутні гаджети Темного Лицаря.
Камео, відсилки, і чи варто було їх шукати
-
Виступи відомих персонажів: У серіалі з'являються персонажі, які пізніше стануть відомими лиходіями, як-от Джонатан Крейн (Страхопудало) та Джером Валеска, який натякає на Джокера.
-
Відсилки до майбутніх подій: Деякі сцени натякають на події, які відбудуться в майбутньому всесвіті Бетмена, що додає глибини для уважних глядачів.
Виступи відомих персонажів: У серіалі з'являються персонажі, які пізніше стануть відомими лиходіями, як-от Джонатан Крейн (Страхопудало) та Джером Валеска, який натякає на Джокера.
Відсилки до майбутніх подій: Деякі сцени натякають на події, які відбудуться в майбутньому всесвіті Бетмена, що додає глибини для уважних глядачів.
Підсумок: «Готем» багатий на деталі, які порадують як затятих фанатів коміксів, так і новачків. Відсилки та пасхалки додають серіалу шарму, роблячи перегляд ще більш захопливим.
8. Враження та оцінка
Що працює, а що хотілося б забути
Що ж, Готем – це справжня лавина абсурду, стилю і надривної гри. Він водночас геніальний і хаотичний, ніби режисери вирішили: «А давайте зробимо все й одразу».
Що працює?
-
Візуал. Готемське місто – це шедевр готики, нуару і постійного дощу. Воно виглядає як місто, в якому ви або помрете, або станете психопатом – варіантів більше немає.
-
Актори. Камрен Бікондова (Селіна Кайл), Робін Лорд Тейлор (Пінгвін) і Корі Майкл Сміт (Ріддлер) витягують серіал на собі. Вони настільки хороші, що навіть коли сценаристи не знають, що з ними робити, їх просто цікаво дивитися.
-
Стиль. Якщо ви любите комікси, де кожен другий персонаж має свій фірмовий момент (зловісний сміх, погляд психопата або манію величі) – вам сюди.
Що хотілося б забути?
-
Сценарні хащі. Тут персонаж може пройти духовне переродження, померти, воскреснути і знову повернутися в лиходійську гру за три серії. А інколи просто зникає, бо, схоже, автори забули, що він існує (привіт, Плющ).
-
Логіка. Вона тут є, але дуже специфічна. Наприклад, деякі персонажі переживають катастрофічні травми, а потім повертаються до життя без жодних пояснень, ніби це просто легкий грип.
-
Постійні псевдоджокери. Серіал усіляко натякає на Джокера, але так і не дає його нам. Це як обіцяти гостю торт, а потім принести йому просто тарілку з написом «Торт був би чудовий, правда?».
Чи виправдав серіал очікування, чи це черговий маркетинговий трюк?
Виправдав? Так, але з поправкою на хаотичність. Якщо ви чекали серйозної кримінальної драми – ні, це не вона. Якщо ж ви хотіли барвистий коміксовий хаос, де все летить у прірву, але красиво – Готем справляється на всі 100%.
Для кого цей серіал?
-
Для фанатів коміксів – якщо ви любите персонажів DC, вам буде цікаво подивитися на їхнє божевільне походження.
-
Для тих, хто цінує стиль – навіть коли сюжет розвалюється, Готем виглядає приголомшливо.
-
Для тих, хто любить лиходіїв – Пінгвін, Загадник, Віктор Заз – тут найкраща банда маніяків на телебаченні.
Для фанатів коміксів – якщо ви любите персонажів DC, вам буде цікаво подивитися на їхнє божевільне походження.
Для тих, хто цінує стиль – навіть коли сюжет розвалюється, Готем виглядає приголомшливо.
Для тих, хто любить лиходіїв – Пінгвін, Загадник, Віктор Заз – тут найкраща банда маніяків на телебаченні.
А от якщо ви хочете послідовного сюжету, логіки і серйозного підходу, краще перегляньте Темного лицаря ще раз.
9. Висновки
Загальна оцінка
🎭 8/10 за атмосферу і стиль
📜 6/10 за сценарій (а інколи і 2/10, якщо чесно)
🎭 9/10 за гру акторів
🤯 10/10 за рівень божевілля
Чи варто дивитися?
Якщо вам подобаються коміксові історії з нуарним вайбом, харизматичними лиходіями та хаотичним сюжетом – так. Якщо ви шукаєте серйозну кримінальну драму – не мучте себе.
Останнє слово – шедевр, провал чи щось середнє?
Це геніальний безлад. Він не шедевр, він не провал – він ідеальний приклад серіалу, який працює, незважаючи на всі свої недоліки.
10. Ну і наостанок…
Якщо вам сподобався цей огляд, то підписуйтеся на ГрандКіно – там тепла, дружня атмосфера і багато чого про кіно!
🎬 Telegram: t.me/grandkino2021
До зустрічі у світі кіно, де логіка – це опціонально, але стиль – завжди головне!
Коментарі
Дописати коментар